,,Iza anoreczka''- Marta Fox

20 marca

Książka opowiada o dobrej dziewczynie,która starała się zrobić z siebie ,,wredniarę''.Jest nielubiana w szkole.Marzy o zrobieniu kariery w świecie mody.Ma do tego predyspozycje,ponieważ jest wysoka,szczupła i ładna.Rodzice dziewczyny są po rozwodzie.Iza mieszka przez jeden tydzień z matką,a  przez drugi z ojcem i jego drugą żoną.Matka bardzo się stara,aby córka zrobiła karierę i tak jakby przymusza ją do tego.Natomiast ojciec z macochą boją się o jej wagę.Nastolatka poznaje,czym jest praca ponad siły,dyscyplina w zachowaniu ostrej diety,czym umiejętność godzenia się na niechciane zaloty mężczyzn.W klasie jest nazywana anoreczką.

Książka jest napisana w formie dziennika.Wybierając tę książkę miałam nadzieję poczytać sporo o anoreksji.Ku mojemu zdziwieniu autorka użyła ją tylko jako wątek.Byłam zawiedziona w związku z zakończeniem.Książka nie przypadła mi do gustu.Było mi bardzo szkoda głównej bohaterki.Tak na prawdę to mama zmuszała ją do ciągłej diety,pielęgnacji i dążeniu do perfekcji.


Tytuł:,,Iza anoreczka''
Autor:Marta Fox
Ilość stron:132
Wydawnictwo:Akapit Press
Ocena:4/10

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Nie przepadam za polskimi autorami :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właściwie to wolę zagranicznych.W Polsce zdarzają się oczywiście wyjątki.Moim zdaniem Barbara Rosiek ma dobre książki.Ale słyszałam również o Katarzynie Bondzie i Remigiuszu Mrozie,ale niestety jeszcze nie czytałam nic tych autorów.

      Usuń